DRUŽBA SESTARA
FRANJEVKI OD BEZGRJEŠNE
Posjetite naš Facebook profil

Tintoretto Stjepan mucenik cutSlika iz venecijanske crkve sv. Grgura Velikoga, ne može biti aktualnija za naše vrijeme, a djelo je talijanskih slikara Jacopa Tintoretta i njegova sina Domenica iz 16. stoljeća. Prikazuje kamenovanje đakona Stjepana, prvoga kršćanskoga mučenika koji je darovao svoj život zbog vjernosti Isusu Kristu.

viktorija3Svaki poziv kojega Gospodin upućuje onima koji ga slijede ima u sebi nešto posebno i jedinstveno, a kad kada i neprotumačivo našim prosudbama kojima prosuđujemo svoj svijet.

Poziv je toliko osoban i neizreciv našim rječnikom, tako da do kraja ostaje uvijek misterij koji se događa između Boga i čovjeka. Jedan takav Božji postupak i svoj odziv na Gospodinov put opisala je Viktorija, redovnica iz Družbe sestara franjevki od Bezgrješne.

Rafael Preobrazenje cutRijetko tko ne poznaje „Preobraženje“, Rafaleovo remek-djelo, na kojem je radio do svoje smrti 1520. Slika, izvorno naručena za jednu katedralu u Francuskoj, od svojeg se nastanka smatrala toliko lijepom i vrijednom da su je preotimali mnogi vlasnici, dok konačno nije završila u Vatikanskoj pinakoteci, gdje se i danas nalazi.

1430587268 5 35 photoJosip, starozavjetni sin kojega je otac Jakov najviše volio, posebno je bio zanimljiv ekspresionistu Emilu Noldeu, koji je 1911. izradio sliku „Josip pripovijeda svoje snove“. Kaže se da se taj njemački slikar u jednoj fazi svoga života volio poistovjetiti s Josipom, kao primjerom posebnog čovjeka kojega drugi ne razumiju i koji na kraju biva žrtvovan i nagrađen. No, pogledajmo najprije samu sliku i uz to otvorimo Knjigu Postanka 37. poglavlje.

Botticelli PietaEvanđelja tek kratko govore o Mariji i njezinoj supatnji sa Sinom Isusom. Nasuprot tome, pučka pobožnost dala je Marijinoj ulozi u događanju Isusove muke i smrti veliku pozornost: u pobožnostima kao što su križni put, „Gospin plač“, „Sedam žalosti BDM“, u pjesmi „Stala plačuć tužna mati“… I likovni umjetnici često u središte događanja Isusove muke i smrti stavljaju njegovu majku Mariju, pa su tako nastali pravi ikonografski tipovi prikazivanja Marije: Gospa žalosna, Pietà, Oplakivanje Krista.