DRUŽBA SESTARA
FRANJEVKI OD BEZGRJEŠNE
Posjetite naš Facebook profil
Barmherzigkeit ObdachloserRazmišljajući o milosrđu, krenimo još malo dublje da bismo uočili razliku između lažnoga i istinskoga svjedočenja milosrđa. Lažno milosrđe može biti motiviranom barem trima često isprepletenim razlozima, ako su isključivo prisutna. 

Unterberger Theresia Ekstase detaljU razdoblju baroka i rokokoa (17. i 18. stoljeće) umjetnici su često prikazivali svece u izvanrednom zanosu Božje prisutnosti. Jedan od omiljenih motiva bio je ekstaza svete Terezije Avilske, posebice nakon remek-djela Gian Lorenza Berninija, mramornoga kipa koji na nenadmašiv umjetnički načih prikazuje ushićenje sjedinjena s Bogom te španjolske svetice, a koji je imao velik utjecaj i na kasnije slikare.

Barmherzige Samariter2Potreba za milosrđem danas
 
„Uvijek imamo potrebu razmatrati otajstvo milosrđa. Ono je izvor radosti, vedrine i mira. Ono je uvjet našega spasenja. Milosrđe: to je riječ koja objavljuje otajstvo Presvetoga Trojstva. Milosrđe: ono je posljednji najviši čin kojim nam Bog dolazi ususret. Milosrđe: ono je temeljni zakon koji prebiva u srcu svake osobe,
 

Tissot Noli me tangere isjecakJedna od najzanimljivijih osoba iz Isusova kruga učenika zasigurno je Marija Magdalena. Kako je uživala posebno mjesto u Isusovu društvu, nastajale su sve do danas razne izmišljene spekulacije o njezinu životu i odnosu prema Isusu. No, potrebno se držati evanđelja i onoga što pišu o Mariji Magdaleni. A to je puno vrednije od bilo kakvih drugih nagađanja: ona je, ni više ni manje, prva vidjela Uskrsloga Isusa!
 

Murillo Sagrada Familia del pajaritoDa je unutrašnjost kuće malo drugačija ili suvremenija, prizor bismo mogli s lakoćom smjestiti u naše doba. Jer kako se ovo dijete na slici igra sa svojim psićem – tako se i danas djeca posvuda igraju. Ipak, riječ je o slici iz polovice 17. stoljeća,  čiji je autor Bartolomé Esteban Murillo. Nosi zanimljiv naslov: „Sveta obitelj s ptičicom“, a čuva se u madridskome Muzeju Prado. Slika djeluje smireno, idilično, čemu doprinose skladna komunikacija likova i boje sličnoga smeđeg tona.

Cesari Saint Claire Siege AssisiKada promatramo likovne prikaze svete Klare Asiške, uglavnom ju vidimo kao lijepu djevojku, koja zadivljeno gleda svoga svetoga uzora Franju, ili joj on reže dugu plavu kosu, kao znak njezina ostavljanja obitelji i svijeta te odluke da ga nasljeduje u životu po Evanđelju. Slika pak „Sveta Klara tjera Saracene iz Asiza“ Giuseppea Cesarija (1568.-1640.) pokazuje tu asišku sveticu u jednom drugom kontekstu.

ElGreco Martin prosjak detaljTri monumentalna lika čine jednu tijesnu cjelinu, tako da ih je vizualno teško odvojiti: jahač na veliku, bijelu konju i uz njih prislonjen polugol mladić. Jahačeva gesta s mačem i veliki zeleni plašt nedvosmisleno upućuju na temu slike: „Sveti Martin i prosjak“, koju je naslikao El Greco na kraju 16. stoljeća, a danas se čuva u washingtonskoj Nacionalnoj galeriji umjetnosti.  

Bozic jasliceEvanđelja nam pripovijedaju o nespektakularnom i vrlo skromnom rođenju Isusa Krista. Nikakvi vanjski znakovi kakve bismo očekivali nisu pokazivali da se rodio Bog. Roditelji nesigurni i trenutno bez doma, selo na rubu civilizacije, štala umjesto lijepe kuće, jasle umjesto kolijevke, čestitari naporni radnici na pašnjacima umjesto židovskih crkvenih i državnih uglednika.

Lochner Madonna im Rosenhag manjaZasigurno nije tako izgledala špilja u Betlehemu u kojoj se rodio Isus. Na slici „Madona u ružičnjaku“, koju je 1445. naslikao njemački slikar Stephan Lochner, predstavnik tzv. „lijepoga stila“, sve je prikazano u puno svečanijem okruženju i s mnoštvom simbola,  koji nam pokazuju zašto se Isus rodio i zašto nam je Marija toliko važna. 

2015 12 Godina milosrdjaPapa Franjo će 8. prosinca otvoriti izvanrednu Godinu božanskoga milosrđa pod geslom „Misericordes sicut Pater“. To se događa liturgijski u vrijeme došašća, kada na poseban način molimo i očekujemo Gospodinov ponovni dolazak u slavi. Ne molimo za dolazak bilo kakvoga boga, nego Boga koji nam je u svome Sinu Isusu Kristu objavio svoje milosrdno lice i u čiji se milosrdni susret nadamo.